Blog kulinarny Marty z wieloma świetnymi przepisami

Lasagne z kurczakiem


Lasagne z kurczakiem
Ponieważ niedawno mąż obchodził urodziny wiedziałam, że na obiad muszę koniecznie przyrządzić coś z makaronem ; ) Ta odmiana lasagne okazała się strzałem w 10! Dodatek warzyw i kurczaka świetnie wzmocnił smak i nadał tej potrawie nowe oblicze. Przepis zamieszczam w ramach kulinarnej akcji Viva Italia! w kategorii primi piatti.

Składniki :

  • 18 płatów makaronu Lasagne
  • 500 g piersi z kurczaka
  • 1 średnia cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 200 g brokułów
  • 300 g pieczarek
  • 2 puszki pomidorów (użyłam krojone bez skórki)
  • ok. 350 g sera żółtego
  • przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano
  • olej do podsmażenia, masło do wysmarowania formy

Składniki na sos beszamelowy :

  • 2 łyżki masła lub margaryny
  • 3 – 4 łyżki mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • sól, pieprz

Cebulę i czosnek obrać, drobno posiekać i podsmażyć na oleju. Dodać mięso pokrojone w kosteczkę. Brokuły podzielić na małe różyczki i ugotować al dente, a następnie dorzucić do mięsa wraz z pieczarkami pokrojonymi w kostkę. Później dodać pomidory z puszki (razem z zalewą), bazylię i oregano. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Dusić pod przykryciem około 30 min, później odkryć i gotować jeszcze przez jakiś czas (ok 10 min).

Osobno przygotować sos beszamelowy: Na małym ogniu w garnuszku roztopić masło, dodać mąkę i wymieszać. Gdy masło połączy się z mąką, wlewać powoli zimne mleko i stale mieszając gotować, aż sos zgęstnieje. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Naczynie żaroodporne wysmarować masłem lub margaryną. Układać warstwy w następującej kolejności

– płat makaronu (ja wcześniej ugotowałam i wyłożyłam podwójną porcję )

-nadzienie mięsne

-starty ser

– cienka warstwa sosu beszamelowego

…itd. Na wierzchu przykryć płatem lasagne (x2) posmarować pozostałym sosem beszamelowym i posypać serem. Zapiekać w piekarniku ok. 30 min w temp. 180 C. Po upieczeniu można dodatkowo polać sosem pomidorowym i udekorować bazylią.

Smacznego : )



Autor: Marta Pękalska

34 komentarzy

  1. agusia_z_wysp

    Już wiem, co zrobie na weekend czyli:) Wyglada obłędnie i az mi slinka cieknie. A mój mąż też jest wielkim fajnem makaronów wszelakich, wiec przepis jak znalazł:)

  2. Mary

    ja dziś też będę robiła :) wygląda przepysznie!!

  3. relina

    Fajny przepis. Jestem wegetarianka, wiec pomine kurczaka i tez powinno byc dobrze:)

  4. agusia_z_wysp i Mary dajcie znać czy Wam smakowało ; ) relina, bez kurczaka na pewno też się uda!

  5. Lasagne z brokułami i pieczarkami jeszcze nie jadłam :)
    I dzisiaj chyba nie zjem bo nie mam pomidorków.. :( ale jutro :) łaj not?!! :)

  6. Mike

    Fajny przepis:) Makaronik, kurczak, jedzenie dla strongmena:) Zrobię to na 100%. Ale jako, że jestem zwolennikiem oliw, to zamiast oleju do smażenia, oliwa smakowa chosnek&chilli a blaszkę popsikam oliwą w sprayu:) zobaczymy jak wyjdzie;]

  7. Mary

    Ja zrobiłam :) wszystko pewnie byłoby dobrze i byłaby idealna ale niestety zepsułam ją tym sosem beszamelowym……dodałam zamiast masła margaryne i to był błąd, daje się ją wyczuć nawet po upieczeniu lasagne, więc jeśli ktoś będzie ją robił to broń Boże nie dawać margaryny!!
    Poza tym naprawdę dobry przepis :) jak zazwyczaj Marto:)

  8. Szkoda tego sosu!! nigdy nie robiłam z margaryną i po Twojej przestrodze na pewno nie spróbuję :D

  9. Jillian

    Hej, cyz mogłabym pominac sos beszamelowy i uzyc tylko pomidorowego?

    1. Marta

      Jeśli wcześniej podgotujesz płaty makaronu to tak, inaczej mogą pozostać twarde…

  10. Rewelacyjny przepis. Lasagne wykonal moj maz i byla pyszna!Wyszlo nam bardzo duzo wiec zjedlismy pol (troche nawet do pracy zabralam na drugi dzien) a reszte zamrozilismy na czarna godzine:)myslisz,ze po odmrozeniu tez bedzie zjadliwe?W przyszlym tygodniu chyba sprobujemy Cannelloni:))

    1. Marta

      Przyznam szczerze, że my zawsze zajadamy się takimi ilościami, że nigdy nie mroziłam! Ale mam nadzieję, że jak ją odgrzejesz w piekarniku będzie ok, w końcu w sklepach są „mrożonki” lasagne:) Daj znać, jeśli się uda!

  11. Odgrzalismy mrozona lasagne wczoraj i ciagle smakuje super.Do mrozenia wiec tez sie nadaje!!!

  12. To świetnie! dobrze wiedzieć, dzięki za informację:)

  13. Dorota

    Odmiana dla klasycznego lasagne z mielonym…zamiast brokolow dodalam szpinak… mmmmm wyszlo pyszne…POLECAM *)

  14. Dorota

    A i mam zamiar sie zabrac ze Twoj sernik i jeszcze pare innych smakolykow…mam nadzieje ze wszystko mi wyjdzie i bedzie tak samo smakowalo jak to lasagne *)

    1. Marta

      Ze szpinakiem nie jadłam, ale chętnie wypróbuję :)

  15. ad

    :) Właśnie wróciłam z zakupów na których nabyłam produkty do tej lasagne :P Zaraz biorę się do dzieła i zobaczymy co z tego wyniknie:) ale przepis i fotki – mmm wygląda znakomicie:)

    1. Marta

      Mam nadzieję, że będzie smakowało :D

  16. ad

    też mam nadzieję tylko pytanie o ten sos beszamelowy, czy to ma być hmm konsystencja ‚budyniowa’ b. gęsty mi wyszedł.. :>

  17. Marta

    hmm budyniowa to może odrobinę za gęsty – chyba,że uda Ci się go rozmieszać i rozsmarować? w razie potrzeby można dolać mleka :D

  18. elo

    zobaczymy co z tego wyjdzie:D siedzi w piekarniku:D

  19. Justa

    a moje pytanie brzmi(nigdy nie robiłam lasagne) czy to mięsko z patelni z całą resztą trzeba odcedzić żeby pozbyć się niezbędnego soku?

    1. Marta

      Nie, nie! bo z tego co się dzieje na patelni mamy sos :) i jak go trochę podgotujesz to woda np. z pomidorów sama wyparuje, a on zgęstnieje :D

  20. Jola

    pędzę po zakupy i zabieram się za wykonanie dania:) wygląda pysznie:)

    1. Marta

      Polecam i smacznego :D

  21. właśnie na cos takiego mam ochotę, na sama mysl robie sie glodna napewno to przyrzadzę :)

  22. kulinka

    Wszystko pieknie, ale beszamelu z tego przepisu nie robcie

    1. Marta

      Kulinka, a co z beszamelem było wg Ciebie nie tak? bo ja zawsze tak robię i bardzo wszystkim smakuje :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


7 × = 56

Top