Kontakt

blog kulinarny

Pieczone jabłka

Pieczone jabłka to obowiązkowy jesienny, pyszny i bardzo zdrowy deser! W kwestii nadzienia jak zawsze pozostawiam Wam pełną dowolność, choć wersja z orzechami i suszonymi owocami na pewno Wam zasmakuje ; )


Pieczone jabłka
Składniki:

  • 4 jabłka
  • 2 łyżki suszonych moreli/wiśni/jagód/żurawiny/jagód goji
  • 4 łyżki orzechowej mieszanki (np. orzechy włoskie, laskowe, nerkowca)
  • 3 łyżki miodu
  • szczypta cynamonu

Górne części jabłek ściąć nożem, wydrążyć gniazda nasienne. Dookoła każdego jabłka zrobić delikatne nacięcie nożem, tak aby jabłka nie popękały przy pieczeniu. Miód wymieszać z suszonymi owocami, orzechami i cynamonem, napełnić przygotowane jabłka. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 C przez ok. 25-40min. (w zależności od wielkości jabłek).

Smacznego : )



Autor: Marta Pękalska
Opublikowane: 31 października, 2013
Kategorie: Bezglutenowe, Dania dietetyczne, Dania dla dzieci, Dania dla matek karmiących, Desery, Zdrowa żywność

8 komentarzy

  1. daria_n

    Fajny pomysł, idealny deser na dietę 🙂

    1. Marta

      O tak, w końcu jakiś zdrowy i pyszny deser dla dbających o linię 🙂

  2. smak dzieciństwa:) pamiętam nawet te pieczone bez nadzienia:)

    1. Czasem na takie bez nadzienia jest największa ochota 🙂

  3. piękne jabłuszka i jak smakowicie wygladaja 🙂

    1. Bardzo dziękuję 🙂

  4. Aż mi zapachniało jabłkami!

    1. Zapach podczas pieczenia jest rzeczywiście niesamowity 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dokończ operację *
Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Top