Kontakt

blog kulinarny

Pstrąg tęczowy z piekarnika

Pamiętam jak w dzieciństwie ryby pojawiały się u nas na obiad w każdy piątek i być może dzięki tej wyczekiwanej przez nas tradycji zawsze smakowały wyjątkowo : ) Dziś jemy je zdecydowanie częściej, na obiad lub w roli lekkiej kolacji. Pstrąg jest nie tylko smaczny i błyskawiczny do przygotowania, ale również bardzo zdrowy. To świetne źródło białka i kwasów omega-3, które wspomagają pracę serca, wzmacniają kości i naturalną odporność organizmu. Jego delikatny smak sprawia, że moje dzieci również za nim przepadają. Wersja z piekarnika należy do moich ulubionych, ponieważ z dodatkiem świeżych ziół i podstawowych przypraw w 20 minut mamy gotowy aromatyczny i pożywny posiłek.


Jak upiec rybę


Składniki:

Pstrągi opłukać wodą, osuszyć papierowym ręcznikiem. Wnętrze każdej ryby wysmarować olejem, skropić sokiem z cytryny i grejpfruta, doprawić do smaku solą i pieprzem. Do środka ryby włożyć po dwa plasterki cytryny. Na wierzchu ułożyć plasterek cytryny oraz grejpfruta i gałązkę rozmarynu. Całość można związać nitką, aby lepiej się trzymała. Piec w piekarniku rozgrzanym do 200 C (termoobieg) przez 20 minut.

Smacznego!

Świeży Pstrąg Patroszony Marinero jest pakowany w technologii MAP, która zapewnia świeżość ryby wraz z nieprzerwanym chłodzeniem. Duże znaczenie ma dla mnie również fakt, że pochodzi on także z naszych lokalnych gospodarstw zrzeszonych w Stowarzyszeniu Producentów Ryb Łososiowatych. Dostarczany jest codziennie do wszystkich Biedronek, więc duża dostępność w porównaniu z walorami smakowymi i zdrowotnymi sprawia, że często gości na naszym stole. Koniecznie wypróbujcie : )


Pstrąg tęczowy


Pstrąg tęczowy przepis


Pstrąg tęczowy przepisy


Pstrąg z piekarnika


Pstrąg przepis


Grillowany pstrąg


Ryba z piekarnika przepis


Pieczony pstrąg przepis


Pstrąg tęczowy jak zrobić

*Wpis powstał przy współpracy z Marinero



Autor: Marta Pękalska
Opublikowane: 7 listopada, 2018
Kategorie: Bezglutenowe, Dania dietetyczne, Dania dla dzieci, Dania dla matek karmiących, Dania obiadowe, Dania z ryby, Konkursy, akcje, eventy, Zdrowa żywność

20 komentarzy

  1. Aga

    Wygląda pysznie 🙂

    1. Marta

      Dziękuję i polecam, bo tak właśnie smakuje 😉

  2. Majka

    Z chęcią skorzystam z przepisu 😍 Ślinka cieknie 😉

    1. Marta

      Bardzo mi miło 🙂 Pozdrawiam!

  3. Jola

    Pysznie wygląda jak Ty to robisz że u Ciebie nawet “zwykła” ryba wygląda tak smakowicie !

    1. Marta

      Dziękuję za tak miły komplement i oczywiście polecam wypróbować 🙂

  4. Ania

    Lubie ryby ale w sumie rzadko robie jest teraz dodatkowa motywacja 🙂

    1. Marta

      Polecam i daj znać jak posmakowało 🙂

  5. Daria

    Mniam super to wygląda 🙂

    1. Marta

      Bardzo dziękuję 🙂

    1. Marta

      Miło mi, że przepis przypadł do gustu 🙂

  6. Zuza

    Super fajny pomysł 🙂

    1. Marta

      Dziękuję i zachęcam do wypróbowania 🙂

  7. Misia

    Bardzo lubię rybki często jemy a piątkowe tradycje i u nas obowiązywały heh

    1. Marta

      Witam w klubie 🙂

  8. Karo

    Rewelacja prosty i szybki obiadek 🙂

    1. Marta

      Miło mi, że posmakowało 🙂

  9. r.

    Tylko jak namówić dzieci do rybki? ja uwielbiam ale dzieci nie wiem czy zjedza …

    1. Marta

      U nas zaczynaliśmy od kotlecików, mięso z ryby z dodatkami podsmażałam w takiej formie, która bardziej je zachęcała niż ryba w całości 😉 Teraz jedzą bardzo chętnie niezależnie od sposobu podania, bo lubią “delikatne mięsko” 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
20 − 7 =


Top